Розміщення реклами тут - +380 (98) 607 99 77

"Укрпошта" двічі підвищить розцінки 2018 року

В Україні подорожчає доставка газет і журналів. Державний монополіст "Укрпошта" підвищує розцінки на підписку українських видань.

"Сегодня" з'ясувала, чому чиновники зважилися на такий крок.
Тарифна рада при Мінінфраструктури затвердила поступове збільшення тарифу "Укрпошти" на підписку періодичних друкованих видань. Підвищення тарифів відбудеться в два етапи: на 24,7% з другого півріччя 2018-го і на 19,2% – з 1 січня 2019 року. В "Укрпошті" нам відповіли, що роблять це з кількох причин.
"Тарифна рада при Мінінфраструктури затвердила нові тарифи "Укрпошти" на підписку друкованих видань з метою поетапного приведення ціни послуги до її собівартості, – повідомила нам прес-служба відомства. – Зараз собівартість послуг з прийому та доставки вітчизняних друкованих видань за передплатою вище їх ціни, тому надання послуги є збитковим для "Укрпошти". Для доставки газет і журналів задіяні 31 тис. листонош, використовується весь автопарк – майже 3 тис. автомобілів. Витрати не покривають ті кошти, які компанія отримує за послугу доставки".
До цього в "Укрпошті" додають, що зміна тарифів дозволить надавати послуги з передплати на рівні собівартості і знизити збитки компанії:
"Ми оновлюємо інфраструктуру (закуплені 8300 комп'ютерів, 279 нових автомобілів), що дозволить надавати якісніші послуги, в тому числі і з доставки періодичних видань". Що дало останнє підвищення тарифів? Поштовики відповідають так: "Зміна тарифів на підписку дозволила компенсувати лише 50 млн грн з 149 млн грн збитків від надання послуги з доставки періодичних друкованих видань під час передплатної кампанії-2017. В цілому за останні 5 років "Укрпошта" субсидувала періодичні видання на суму 500 млн грн. Це різниця між собівартістю і тими сумами, які компанія отримувала за доставку газет і журналів".
Говорячи про збитковість доставки газет і журналів, "Укрпошта", проте, відмовляється надати розрахунки, що демонструють, з чого складається собівартість доставки. Головні аргументи монополіста – підвищення мінімальної зарплати і вартості палива. Мовляв, мінімалка була 3200 грн, а стала 3723 грн. Але мінзарплата зросла на 18%, паливо подорожчало на 19%, а тарифи піднімають в середньому на 49%. Арифметика не сходиться. Знову ж, інфляція на 2018 рік закладена на рівні 9%, а тариф чомусь треба підняти майже на 50%.
"Вартість послуг "Укрпошти" в ціні щоденної газети становить вже 50%, – говорить топ-менеджер великого інформаційного холдингу Сергій Охріменко. – Ми створили продукт, заплатили зарплату журналістам і іншим співробітникам, надрукували, привезли. А "Укрпошта" просто розвезла тираж – і бере собі половину. "Укрпошта" мотивує тим, що тариф збитковий, і вони хочуть хоча б нульової рентабельності. Це останнім часом повторюється регулярно кожні півроку. Але виходить біг по колу: тариф збитковий – підняли ціни, передплатників стало менше, тариф знову збитковий, знову треба підняти ціни. Це шлях в нікуди. Інший шлях – працювати над збільшенням обсягів продажів преси, "Укрпошта" чомусь не вибирає.
За словами Охріменка, в результаті втрачається сенс підписки – людина авансує роботу листонош, при цьому отримує не більше дешеву газету або журнал, а дорожчу, та ще й не завжди вчасно, оскільки листонош за останні три роки стало на третину менше.
"Виходить, доставка кульгає на обидві ноги, але тарифи треба піднімати. Виникає питання: за що платимо? Читач в результаті відмовляється від підписки, бо купити газету в роздробі виходить дешевше".
Видавці закликають "Укрпошту" до діалогу.
"Наші пропозиції – ввести мораторій на підвищення тарифів на доставку до вироблення "Укрпоштою" стратегії щодо розвитку цієї послуги в портфелі всіх своїх послуг. У них вже є стратегія щодо розвитку кур'єрської доставки, виходу на ринок банківських послуг, а про цей напрямок нічого не говориться . Якби в "Укрпошті" сказали: ви даєте гроші, а ми модернізуємо доставку – переведемо машини з бензину на дешевий газ тощо – тоді можна було б погодитися. Адже поліпшиться сервіс – побільшає передплатників, у виграші будуть, образно кажучи, і журналісти, і листоноші. Тому, поки не з'являться конкретні кроки щодо поліпшення сервісу, дотримання термінів доставки, вважаю, що піднімати ціни – це згубно для галузі і призведе до зникнення підписки як такої", – підсумував Охріменко.




Коментарі

Інформаційне повідомлення
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гости, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Погода
Погода у Міжгір'ї

вологість:

тиск:

вітер: